zaterdag 16 maart 2013

Wolkje

Het zat al even in mijn hoofd: een lekker zacht wolkjeskussen. Voor de zoon die van zacht houdt en van kussens. Van mental image naar een vondst op Pinterest om te bewijzen dat het de moeite waard is. Met een restje witte nep schapenvacht en wat blauwe stof, kan het niet misgaan.

Op een groot blad of patroonpapier een wolkjes-sjabloon tekenen. Foolproof! Want wolkjes mogen een beetje een rare vorm hebben.

Stof knippen. Zorg er wel voor dat je niet doet zoals ik en de stof langs de juiste kant legt. De twee delen moeten in spiegelbeeld zijn.



Ahum! Bij nader inzien had ik mijn stof beter eerst gestreken. Soit.
Goede kanten op elkaar en stikken.


Vullen deed ik met de vulling van een ikea kussen, maar je kan ook vulling kopen bij de hema of in een naaiwinkel.
Het keer/vulgat dichtmaken vond ik niet zo simpel, maar het is gelukt!


De zoon en de dochter hebben er voor gevochten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten