donderdag 9 mei 2013

Een hemd

De zoon wil dat ik ook eens iets voor hem maak. Blijkbaar is hij dit al vergeten, maar bon. Hij heeft een punt. Een rokje of een kleedje lijkt sneller gemaakt dan 'iets' voor een jongen. Mijn goede voornemen: een hemdje! En niet zo maar een hemdje, maar het Gingerbread hemd uit dit boek.

Het is weer een proefmodelletje. Het lijkt wel alsof ik er niet toe kom 'echte' modelletjes te maken met een zorgvuldig gekozen stof, maar dat komt nog. Denk ik.

Lessons learned:

  • het zakje mag iets meer naar rechts (of is het links?). Meer in het midden dus.
  • het kraagje beter of anders omstrijken
  • het biais lint om de kraag af te werken er niet op smijten, maar zorgvuldig en netjes naaien op een mm of 2 van de rand en niet middenin
  • de bovenste knoop beetje lager zetten (dan krijgen we 's morgens geen gorgelgeluiden meer van de zoon die blijkbaar iets heeft tegen dichtgeknoopte bovenste knoopjes en - zeg niet dat ik u en uw dochters niet gewaarschuwd heb - later ook met zijn hemd halfopen zal lopen)


Het volgende hemdje zal in een stofje van Cozette zijn.

Het zal de zoon alvast worst wezen. Hij is al lang blij dat het een blauw hemdje is en dat zijn bovenste knoopje mag openstaan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten